2011. november 6., vasárnap

Work in progress

A webes quilt fesztivál eredményeképpen kedvet kaptam megint a varráshoz, így elővettem egy már elég régóta befejezetlen állapotban levő takarómat. Furcsa a viszonyom ehhez a quilthez. A blokkok egyszerűek, elkészítésükhöz egyetlen charm pack-et használtam, ami viszont a Moda Pure nevű anyagcsomagja, ami nagy kedvencem. Összekombináltam egyszerű sárga és kék uni pamutokkal. Azért választottam ezeket, mert  ezek azok az anyagok, amikhez a legolcsóbban lehet hozzájutni, már ha új anyagokat akarunk használni. A két felhasznált anyag diszkont anyagboltokból származik. A motiváció az volt, hogy redukáljam a költségeket amennyire csak lehet. Az első Moda jelly rollomból készült quilt publikálása idején ugyanis volt egy olyan blogbejegyzés valahol, ami arra vonatkozott, hogy könnyű méregdrága amerikai anyagokból szép dolgokat előállítani. Kicsit magamra vettem, így arra gondoltam, hogy próbáljuk meg takarékosabban a varrást.  Persze, ebben is van egy charm pack, de ez karácsonyi ajándék volt az Anyukámtól :).
Szóval hozzáláttam, és önmagukban a blokkok nagyon tetszettek, mire viszont elkészült a top már nem tetszett annyira, és sajnálni kezdtem, hogy nem fehér anyagot használtam a kék helyett. Talán ez az oka annak is, hogy ilyen sokáig parkoló pályára került. Most viszont előszedtem, hogy ne álljon így félkész állapotban, és összeállítottam a szendvicset. Ez a quilt kicsit nagyobb mint amiket eddig csináltam, 150 x 230 körül van a mérete, ami mint kiderült, feladta a leckét. A konyhámban levő szabad hely kb 140 x 200-as quitek elkészítéséhez optimális, itt már nagyon nehéz volt (lehetetlen) jól kiteríteni egyenesre az egészet. A munkában, ahogy az a képeken is jól látszódik, sokat segített a fő minőségellenőrzőm, Luca cica. 
Volt itthon kb 3 takaróra való vatelinem, persze mind a három különböző, ezek közül egy volt olyan ami 160 széles volt. Ez viszont kicsit vastagabb és tömörebb volt mint amiket eddig használtam. Így a quilt is kicsit merevebbnek tűnik az összeállítást követően. Ami viszont pozitív az az, hogy a varrásvonalak nagyon szépen besüppednek. A háta a quiltnek textilipari kutatóintézetből származó nagyon jó minőségű használt pamutágynemű, gyönyörű sárgás alapszínnel és random feliratokkal, melynek minősége vetekszik a legjobb Moda anyagok minőségével, és 600 Ft / kg áron sikerült beszerezni. Most megy a tűzés egyelőre csak egyenes vonalak a varrásvonalak mentén, és ahogy haladok, újra egyre jobban tetszik a quilt ahogy 'életre kel' a tűzések nyomán a varrógép alatt. Nem egyszerű egyébként a tűzés, nagy és vastag a szendvics. Valami trükköt kellene még beletenni, de még nem döntöttem el hogy mi is legyen az.

Szép napot!

Szkornélia

************************************************************************************
The online quilt festival inspired me to pick up unfinished quilts and try to finally work on them again.  I chose this Pure-yellow-blue quilt. I have a really interesting relationship with this one. For the blocks I used a single Pure charm pack, one of my favorite Moda lines that is currently available. A combined it with the cheapest uni fabrics I could get in discount fabric shops here in Hungary, to minimize the price of the quilt. The reason for that is that around the time when I finished my Neptune quilt (made of a Neptune jelly roll), I read a post on a blog saying that it was really easy to make nice quits from very expensive American fabrics. This motivated me to minimize the costs as much as I can. OK, it still contains a charm pack, but hey, that was a Christmas present from my Mom :).
So I started to make the blocks, and I really liked them at that point. Next I combined them with the yellow and blue stripes, and I did not love the result as much any more. Maybe that is the reason I put the whole project on hold then for such a long time. A couple of days ago I picked up the project again, and made the sandwich. It was a bit difficult task, because this is the biggest quilt I ever made (150 x 230), and the kitchen, where I do these things is not big enough to handle such big projects. I had only one batch of filling material, that is slightly thicker and denser compared to the ones I used before, and this made even more difficult my task. The quilt also feels a bit more stiffer, but the quilting lines look really nice on it. Throughout the whole project the quality control was performed regularly by my cat Luca. :)
The back of the quilt is made of a second hand 100 % cotton bedlinen. It is yellow with a bit of brown random writing on it. It is a really good quality cotton. 
I am working on the quilting, which is not an easy task, because the quilt is big, bulky and a bit stiffer than I am used to. I am making only straight line quilting so far, but I am thinking that I should make some more intricate stuff too. We'll see. As I am working more and more on this project the more I like the quilt too. It is somehow 'growing on me'...

Have a nice day!

Szkornélia

1 megjegyzés:

Hopi-Patch írta...

Nekem már most is nagyon tetszik! Várom a végkifejletet! :)