2009. március 8., vasárnap

Majdnem kész / Almost done




A hétvégén jól belehúztam, és majdnem készen is lett a négyszöges takaró. Külföldi blogokról szedtem tutorialokat, és a Youtube-on is megnéztem, hogy hogyan csinálják a profik az összeállítást, és összesítve a tapasztalatokat én az alábbiak szerint csináltam. A konyhában először is egy oldalra toltam az asztalt és a székeket, így lett egy akkora helyem, ahol már majdnem teljesen elfért kifeszítve a quilt. A virágos anyagból összeállítottam a hátlapot, és a színét lefelé fordítva kiterítettem a kőre. Barna széles ragasztószalaggal kifeszítettem az anyagot, majd rásimítottam a töltőanyagot. Ja, mind a hátlap mind pedig a töltőanyag nagyobb volt mint a fedőlap. Ezután jött a fedőlap, amit nagyon gondosan rásimogattam a szendvics tetejére. Ezt követte a biztosítótűzés. Az egyik sarokból indultam és átlósan tűzdeltem a blokkok közepét, majd ezután a többit is. A tűzésnnél elég egyszerű módot választottam, ahogy az a kinagyított közeli képen is látszik. Először a hosszanti majd a kereszt irányú varrást csináltam, és mivel az összeállításnál kicsit meg volt feszítve a hátlap, ezért egy pici kivétellel majdnem teljesen hibátlan lett a hátlap is. Ennél több tűzést nem akarok csinálni, mivel ez alapvetően nem dísz hanem használati tárgynak készül, és ezért nem szerettem volna ha nagyon páncél szerűvé válik a takaró. A mostani állapotában úgy gondolom, hogy éppen elég sűrűn vannak a varrások, de még mindig elég puha lesz ahhoz hogy követni tudja majd a test vonalát. Egyetlen végső lépés van még hátra, az pedig a szegés. Már vettem egy egyszínű drappos-mustáros anyagot amiből a ferdepántok fognak készülni. Még ezt sem csináltam soha, úgyhogy jelenleg ismét bújom a netet. Egyébként még annyit csináltam, hogy a széleken végigmentem egy laza cikk-cakk öltéssel. Ez talán segít majd a pánt felvarrásánál.****************************************************
I am done with the next step, which is the assembly and the quilting. I am very happy with the result, I think it went quite well. I have used the taping method I learnt from the net. The back of the quit was taped to the kitchen floor, and then the padding and the top was placed on top. I secured the sandwich with safety pins, and did the quilting. The only thing that is left is the binding, so I am reviwing the net for how to do tutorials. By the way, even though I did the assembly and the quilting for the first time, it worked out pretty nicely. Not much bumps on the back. Almost none... maybe one small.